Trans-violence: the transdisciplinary reasons to overcome violence

Venerdì, 29 Gennaio 2021
Trans-violence: the transdisciplinary reasons to overcome violence

L'Università di Siena, insieme alla Cattedra transdisciplinare UNESCO in “Sviluppo Umano e Cultura di Pace” dell’Università di Firenze e al Comitato CTU-Italia del III° Congresso Mondiale della Transdisciplinarità (3CMTv), organizza il Simposio Trans-violence: the transdisciplinary reasons to overcome violence.

Il Simposio si terrà, in inglese e spagnolo, venerdì 29 gennaio 2021 dalle ore 17.00 alle ore 20.00 (orario Italia).

Per seguire l'evento: https://youtu.be/9Yc61-zD2S4

Programma:

"The relationship between transdisciplinarity and overcoming violence: towards a new historical paradigm"

Carlo Orefice. University of Siena/CTU Unesco - Italy (Moderator)

"Social pedagogy to build resilience against hate discourse: primary prevention of radicalization to violent extremism"

Vivek Venkatesh. UNESCO Chair, Concordia University - Canada

"Educación universitaria para la ciudadanía democrática”

Ana M. Vega Gutiérrez. UNESCO Chair, University of La Rioja - Spain

“IA para contrarrestar las fakes news y los medios sociales amplificadores de la violencia”

Jesús M. Flores Vivar. Internet Medialab, Complutense University of Madrid - Spain

"Multiethnic coexistence practices: the FORWARD project”

Loretta Fabbri/Claudio Melacarne. University of Siena - Italy